Korren avslutad med fina resultat

Årets sommarkorre gav en totalseger för Tim och Recurvelaget kom tvåa.

Juniorer

Klubben hade åtta skyttar som sköt någon gång under de fem korreveckorna. För Melizza, Liam och Wilmer blev det en vecka och för Ina två. Noa och Arvid sköt tre, Anton fyra och Tim alla fem veckorna. De fyra bästa resultaten räknades in i sammandraget.

Denna sista vecka sköt Tim hela 341 poäng vilket innebar personbästa och en överlägsen vinst i RJH med 1335 poäng. Anton sköt 209 poäng i LCH vilket var en enorm höjning med 124 poäng från förra veckan, mycket beroende på en teknikjustering. Totalt blev det en tredjeplats med 533 poäng. Arvid sköt i samma klass och fick den sista veckan 228 poäng som han sköt efter att ha skjutit 90 pilar på Solstapilen i söndags. Tyvärr hade han inte resultat från en fjärde omgång vilket innebar att han fick nöja sig med en andraplats med 709 poäng 133 poäng från segern. Även Noa sköt korren i LJH efter Solstapilen och det blev denna gång 151 poäng. Totalpoängen efter tre omgångar blev 491 poäng.

Longbow div 1

Det blev en vinst i sista omgången mot ett decimerat Fiskgjusen med 811-536. Gunnar sköt 313 poäng, Johannes fick fina 270 poäng och Anton knep den sista lagplatsen med sina 228 poäng. Slutplaceringen i serien bev en femteplats. Timrå vann divisionen.

Recurve div 2

Timrå besegrades denna sista vecka med 993-945 efter ett strålande skytte. Henrik sköt 342 poäng, Tim fick finfina 341 popäng och Jerry levererade en 310:a. Slutplaceringen blev därmed en andraplats av de sju lagen där Umeå stod som slutsegrare.

Barebow div 3

Umeå blev för svåra då det blev en förlust med 813-912. Anneli sköt 286 poäng, Björn 272 och sedan fick Kevin 255 poäng som han inte var helt nöjd med. Totalt kom laget på en fjärdeplats i divisionen som Eskilstuna vann.